(Нов - ДВ, бр. 78 от 2020 г., в сила от 01.08.2020 г.)
(1) В срок до 4 септември 2020 г. ръководителят на административната структура определя еднократно нов размер на индивидуалните основни месечни заплати, увеличен с не повече от 30 на сто от досегашния размер, за служителите в следните администрации и административни структури:
- 1. Министерство на туризма - дирекции "Управление на морските плажове" и "Туристическа политика";
- 2. Министерство на културата - Главна дирекция "Инспекторат за опазване на културното наследство";
- 3. Национален осигурителен институт - за служителите, които са контролни органи по чл. 107 от Кодекса за социално осигуряване, и служители с контролни функции в процесите по отпускането и изплащането на осигурителни плащания и помощи;
- 4. Национална здравноосигурителна каса - за служителите, които са контролни органи по чл. 72, ал. 2 от Закона за здравното осигуряване;
- 5. Държавна агенция за метрологичен и технически надзор;
- 6. Държавна агенция за закрила на детето;
- 7. Държавна агенция за бежанците;
- 8. Национален статистически институт - за служителите в териториалните статистически бюра, провеждащи изследвания по метода "Лице в лице" и участващи във всички етапи на преброяването на населението, жилищния фонд и земеделските стопанства в Република България през 2021 г.;
- 9. Агенция за социално подпомагане;
- 10. Агенция по заетостта;
- 11. Агенция за хората с увреждания;
- 12. Агенция "Митници" - териториални дирекции и Главна дирекция "Митническо разузнаване и разследване";
- 13. Национална агенция за приходите - териториални дирекции и Главна дирекция "Фискален контрол";
- 14. Българска агенция по безопасност на храните;
- 15. Държавна комисия по стоковите борси и тържищата;
- 16. Комисия за защита на потребителите;
- 17. Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация";
- 18. Изпълнителна агенция "Главна инспекция по труда";
- 19. Изпълнителна агенция по лекарствата;
- 20. Изпълнителна агенция "Медицински надзор";
- 21. Изпълнителна агенция по околна среда;
- 22. Изпълнителна агенция по сортоизпитване, апробация и семеконтрол;
- 23. Главна дирекция "Изпълнение на наказанията" към министъра на правосъдието;
- 24. Главна дирекция "Охрана" към министъра на правосъдието;
- 25. Дирекция за национален строителен контрол;
- 26. Български институт по метрология;
- 27. Национален институт за помирение и арбитраж;
- 28. Център за развитие на човешките ресурси и регионални инициативи към министъра на труда и социалната политика;
- 29. Фонд "Условия на труд" към министъра на труда и социалната политика;
- 30. Фонд "Социална закрила" към министъра на труда и социалната политика;
- 31. регионални здравни инспекции;
- 32. регионални инспекции по околна среда и води;
- 33. регионални управления на образованието;
- 34. басейнови дирекции.
(2)(Нова - ДВ, бр. 93 от 2020 г., в сила от 01.08.2020 г.) В срок до 31 октомври 2020 г. ръководителите на административните структури определят еднократно нов размер на индивидуалните основни месечни заплати, увеличен с не повече от 30 на сто от досегашния размер, за служителите в следните администрации и административни структури:
- 1. Министерството на външните работи - за служителите от дипломатическата служба, дългосрочно командировани в задгранични представителства на Република България;
- 2. Националния институт за недвижимо културно наследство.
(3)(Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 93 от 2020 г., в сила от 01.08.2020 г.) Определените нови размери на индивидуалните основни месечни заплати влизат в сила от 1 август 2020 г.
(4)(Нова - ДВ, бр. 21 от 2021 г., в сила от 12.03.2021 г.) За служителите в административните структури по ал. 1, т. 1, 2, 12 и 13 и служителите по ал. 1, т. 3, 4 и 8 през 2021 г. може да бъде определено по-ниско процентно увеличение на индивидуалните основни месечни заплати по чл. 12 в сравнение с останалите служители в същата администрация.